Lotte in Seoul

img_0222.jpgHallo!

Na een lange vliegreis en een korte nacht kwamen we maandag ochtend in Seoul aan. De hele reis ging eigenlijk heel erg goed en zelfs het vinden van de goede bus naar het hostel ging goed!

Heel grappig dat koreaanse mensen ons allemaal heel boeiend vinden. Echt heel erg aanstaren doen ze niet, maar soms wordt je ineens aan je arm gegrepen en vragen ze waar we vandaag komen en natuurlijk kent iedereen Guus Hiddink! Vooral de schoolmeisjes compleet met uniform zijn schattig, zij zwaaien heel enthousiast en roepen hallo in koor.

Gister hebben we over marktjes gelopen en zijn we naar Lotte world geweest. Lotte is een groot bedrijf dat uit Japan komt en hier een pretpark, ijsbaan, kegelbaan, een shopping centrum enz,  en veel producten heeft. Ik heb nu Lotte kauwgom, snoepjes en ik wil morgen nog even Lotte 7up kopen.  Zie ook de foto!

De markt waar we gister waren was echt bizar. Zo had je een hele straat waar ze alleen maar ritsen verkochten en een heel groot gebouw (zeg maar V&D in het groot) met 8 verdiepingen maar alleen maar lappen stof!

Als hier hier over straat loopt staat er om de 2 meter een eetkraampje waar ze de meest vreemde soorten voedsel verkopen. Gister waren Bouk en ik dan ookeen klein beetje huiverig om een echt Koreaans eettentje binnen te stappen. Uiteindelijk hebben zijn we met twee mensen uit het hostel gaan indoor-BBQen! Dat zie je hier overal en schijnt heel traditioneer te zijn, met een soort gat in de tafel waar dan kolen in gaan. En super lekker!

Vandaag hebben we een paleis bezocht en een tempel. Zo mooi! Alles helemaal geschilderd in de felste kleuren.  In de tempel zelf stonden 3 grote gouden boedha beelden en was het nog mooier dan aan de buitenkant. Maar toen we daar waren was en net een soort dienst bezig dus konden we helaas niet zo goed binnen kijken.

Buiten het paleis voelde Boukje en ik ons wel echt touristen. Daar was een soort plein waar volgens mij alle 65+ mannen van heel korea bij elkaar zaten om een soort schaken te spelen. Daar werden we wel goed nagekeken en uitgelachen…

Morgen vliegen we weer verder naar Auckland. We blijven daar dan een nachtje slapen en nemen dan de trein naar palmerston North.  Ik begin eindelijk een beetje over mijn jetlag heen te komen dus ik hoop dat alles straks weer overnieuw begint!

liefs lotte

2 reacties op “Lotte in Seoul”

1. Eline zegt:

Hej lotje,
    dat klinkt allemaal echt fantastich!! grappig he dat die mensen je aankijken alsof je een beroemdheid bent.. gewoon lekker van genieten hoor :P..

gisteren hadden we jc eten met zijn 4-en.. echt heel bizar.. en voelde niet echt als jc eten… we missen jullie nue al hoor 🙂

geniet er van en veel succes met jullie tweede reis naar nieuw-Zeeland.

liefs lien

2. Eef zegt:

Heeeej Lot!

Het was dus helemaal jouw wereld daar, wat mooi! 😉 Ben net terug van vakantie en vond het gelijk helemaal tof om jullie stukjes te lezen, ongelofelijk he wat je zo snel al allemaal meemaakt!! Indoor bbq-en klinkt echt super haha ik hoop het ook nog een keer mee te maken. Jullie reis maakt bij mij ook wat los; herinneringen aan India, plannen voor een volgende reis. Leuk dus dat jullie ons zo op de hoogte houden, want dat geeft weer nieuwe mogelijkheden om bij weg te dromen! Have fun, dikke kus